loading...
فناوری اطلاعات
saqar بازدید : 32 دوشنبه 02 تیر 1399 نظرات (0)

یادداشت، خاطره یا حتی تجربیاتی که اخ دارید آنها را در معرض رویت سایر کاربران دانشمند قرار دهید، می‌تواند مقدمه‌ای باشد برای راه‌اندازی یک تارنگار شخصی و انتشار مطالب مورد علاقه شما در دنیای پهناور وب. تابه‌حال وبلاگ داشته‌اید؟ همنشین دارید یک وبلاگ داشته باشید؟ وبلاگی که هیچ‌گونه تبلیغات اضافه‌ای در آن نمایش داده نمی‌شود و روی گستره شخصی شما نیز دست یافتنی باشد.

 

 

 

در این نوشتار شما را با روش نصب، راه‌اندازی و شخصی‌سازی گرد از بهترین و محبوب‌ترین سیستم‌های مدیریت محتوا که مناسب‌ترین دست موزه برای راه‌اندازی وبلاگ شخصی، وبسایت و حتی پورتال نیز به‌شمار می‌رود آشنا می‌کنیم.در این مقاله به دنیای وردپرس وارد شوید.

 

 

 

سیستم‌های مدیریت محتوا

ســـی.ام.اس مـــخـفف عــبارت Content Management System به معنای سیستم مدیریت محتوا، نرم‌افزاری است که امکان مدیریت درونمایه در وب را برای شما فراهم می‌کند. بانک‌های اطلاعاتی و طرح‌های پایه در این سیستم‌ها لحاظ شده و برای راه‌اندازی آنها نیازی به دانش برنامه‌نویسی ندارید. وانگهی می‌توانید براحتی بدون آشنایی با اصول برنامه‌نویسی، از طریق این سیستم محتوای جدید را منتشر کنید، محتوای پیشین را ویرایش کرده و حتی بخش‌ها یا محتوای باره نظرتان را حذف کنید.

 

 

 

سیستم‌های مدیریت درونمایه گرد از بهترین گزینه‌ها برای راه‌اندازی وبلاگ، سایت و طراحی سایت با وردپرس حتی فروشگاه‌های اینترنتی به‌شمار می‌رود. مووبل‌تایپ، جوملا، دروپال و وردپرس از معروف‌ترین سیستم‌های مدیریت محتواست که در این وسط وردپرس به‌دلیل آسانی استفاده، تنوع پوسته‌ها، پلاگین‌ها و آموزش‌های پیوسته در صدر محبوب‌ترین سیستم‌های مدیریت محتوا پیمان گرفته و سایت‌های حقیر و کبیر بسیاری با آن راه‌اندازی شده است.

 

 

 

وبلاگ‌نویسی آسان , آموزش وبلاگ نویسی

 

اولین گام برای ساخت تارنگار نصب نرم افراز وردپرس است.

 

 

 

نصب سرشناس 5 دقیقه‌ای

شاید تقسیم عمده‌ای از محبوبیت وردپرس به همان مرحله نخست مربوط باشد که کاربر هدف دارد آن را روی هاست خود نصب کند. نصب معروف 5 دقیقه‌ای در وردپرس احد از ساده‌ترین روش‌های نصب سیستم مدیریت محتواست:

 

 

 

پیش‌نیازها: برای نصب وردپرس روی هاست شخصی (یا سایر هاست‌های اشتراکی)، علاوه بر در پسندیدن داشتن دامنه، نیازمند سرویس میزبانی وب با قابلیت پشتیبانی از PHP و MySQL هستید. (سرورهای میزبانی وب لینوکس مجهز به سی‌پنل بهترین گزینش برای نصب وردپرس به‌شمار می‌رود)

 

 

 

نصب سریع و آسان: بعد از خرید دامنه و سرویس میزبانی وب و پیوستگی پهنه و هاست به یکدیگر نوبت به ایجاد بانک اطلاعاتی و دانلود فایل نصبی وردپرس می‌رسد. مراحل نصب با جزئیات کامل به شرح ذیل است:

 

 

 

1 ـ نخست ‌باید بانک اطلاعاتی موردنیاز برای نصب وردپرس را در سی‌پنل برپایی کنید.

برای اتمام این کار با ورود به آدرس YourDomain.com/cpanel وارد دسته کنترل‌پنل فضای میزبانی وب خویش شده و روی گزینه MySQL Databases کلیک کنید.

 

 

 

2 ـ در تقسیم Create a New Database یک اسم برای دیتابیس (بانک اطلاعاتی) خویش گزینش کرده و بعد از وارد کردن آن روی Create Database کلیک کنید.

 

 

 

3 ـ با کلیک روی گزینه بازگشت به صفحه قبل بازگشته و در بخش Add a New User با وارد کردن اسم کاربری و رمز عبور و کلیک روی Create a User کاربری موردنظر برای پیوندیدن به بانک اطلاعاتی را ایجاد کنید.

 

 

 

4 ـ ضمن مراجعت به صفحه قبل در تقسیم Add a User to a Database، نام کاربری و اسم بانک اطلاعاتی ایجاد شده در مراحل قبل را انتخاب کرده و روی گزینه add کلیک کنید.

 

 

 

5 ـ در صفحه به‌نمایش درآمده گزینه ALL PRIVILEGES را فعال کرده و روی make Changes کلیک کنید.

 

 

 

6 ـ به سایت www.wp-persian.com مراجعه کرده و واپسین نسخه پارسی از سیستم مدیریت محتوای وردپرس را دانلود کنید.

 

7 ـ پس از دانلود فایل، محتوای آن را از حالت فشرده بیرون کرده و از راه یک نرم‌افزار مدیریت اف.تی.پی همچون Filezilla، محتوای پوشه وردپرس را در روت فضای وب خود (پوشه public_html یا www) آپلود کنید.

 

 

 

نکته: چنانچه می‌خواهید وردپرس در روت گستره شما قابل دسترسی باشد محتوای پوشه wordpress را آپلود کرده و در صورتی‌که هدف دارید وردپرس را در یک پوشه مجزا (برای نمونه پوشه blog) نصب کنید پیش درآمد این پوشه را ایجاد کرده سپس عملیات آپلود را اجرا کنید.

 

 

 

8 ـ مرورگر اینترنتی دلخواهتان را اجرا کرده و به محل آپلود وردپرس در سایت خویش بروید. (به‌عنوان نمونه چنانچه وردپرس را در روت سایت آپلود کرده‌اید به نشانه YourDomain.com مراجعه کنید و در صورتی‌که پوشه Blog را برای این کار انتخاب کرده‌اید باید به نشانی YourDomain.com/Blog بروید).

 

 

 

9 ـ در این مرحله ویزارد کمکی برای نصب وردپرس به زبان پارسی برای شما به‌نمایش درخواهد آمد. اطلاعات موردنیاز مشابه نام بانک اطلاعاتی، اسم کاربری و رمزعبور را که در مراحل قبل ایجاد کرده‌اید وارد کرده و عنوان دلخواه سایت، نام کاربری برای ورود به دسته مدیریتی و سایر اطلاعات باره دربایستن را تکمیل کرده و مراحل نصب را پیوسته دهید.

 

 

 

نکته: پروا داشته باشید اسم بانک اطلاعاتی و اسم کاربری آن علاوه بر عبارت وارد شده از سوی شما، یک پیشوند داشته باشد. به‌عنوان نمونه چنانچه برای ورود به سی‌پنل از نام کاربری click استفاده می‌کنید و اسم بانک اطلاعاتی را word وارد کرده باشید، در مراحل نصب باید اسم بانک اطلاعاتی را به‌صورت click_word وارد کنید.

 

 

 

10 ـ مراحل نصب به سرانجام واصله و می‌توانید وبلاگ‌نویسی خود را با پوسته و امکانات پیشفرض وردپرس پارسی پیش درآمد کنید.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 328
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 7
  • آی پی دیروز : 4
  • بازدید امروز : 26
  • باردید دیروز : 5
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 83
  • بازدید ماه : 474
  • بازدید سال : 4,815
  • بازدید کلی : 17,061