loading...
فناوری اطلاعات
saqar بازدید : 49 یکشنبه 11 اسفند 1398 نظرات (0)

بازاریابی سیستماتیک

بازاریابی عصبی

بازاریابی اینترنتی

بازاریابی سبز

بازاریابی خدمات

بازاریابی اجتماعی

بازاریابی پارتیزانی

بازاریابی تلفنی

بازاریابی مستقیم

بازاریابی صنعتی

بازاریابی مستقیم

بازاریابی حسی

بازاریابی شبکه ای

انواع بازاریابی در هر کشور متفاوت است اما ما در اینجا کوشش کردیم کلیات روشهای بازاریابی را به شما شناسایی کنیم. در کشورهای مختلف، روشهای بازاریابی با توجه به رویکرد و بازار هر کشور کاربرد می شود و تنوع آن با دیگر کشورها فرق دارد. ولی ما با شناخت کلیه روشهای بازاریابی می توانیم دید جامع تری برای کسب بخشی از بازارهدف بدست آوریم.

 

حال پیش از اینکه به روشنگری روشهای بازاریابی بپردازیم به چند مسئله اصلی اشاره می کنیم:

 

هدف از بازاریابی چیست؟

هدف تمامی مدیران و صاحبان سوداگری از بازاریابی یک چیز است و آن قوی کردن برند خود! یک برند معروف و قابل اعتماد هم مایه فروش اغلب می شود و هم می تواند هر روزه مخاطبان اکثریت را به سمت خویش جذب کند.

 

این نکته قابل درنگ است که همش فروش در سایه بازاریابی حاصل می شود. بازاریابی معمولا دربرگیرنده تحقیقات اولیه در بازار، معرفی نیازهای مخاطبان، کشیدن طرح راهبرد برای برطرف سازی نیازها و اجرای آن است.

 

ما در اینجا هستیم لغایت با رسیدگی انواع روشهای بازاریابی به این مسئله برسیم که با بازاریابی صحیح می توانیم تحولی شگرف را در کسب و کار خود ایجاد نماییم و همش خوشنودی مشتریان خود را داشته باشیم. البته کسب خوشنودی مشتریان در مرحله پس از خرید یا به کارگیری خدمات صورت می گیرید که خویش نیز بخشی از بازاریابی است که به اصطلاح در بازار به آن خدمات پس از فروش می گویند.

 

 

 

چه روشهای بازاریابی ای را برگزیدن کنیم؟

اینکه چه مسیری را در جهت جذب مخاطب طی کنیم پیشه سهولت نیست. باید شناخت و آگاهانیدن خود را نسبت به مشتریان منظور بالا ببرید. در این خصوص پیشنهاد می کنم نوشتار پرسونای مخاطب را مطالعه نموده الی با چند و چون معرفی مخاطبان هدف آشنا شوید.

 

نکته واپسین،انجام در ایجاد استراتژی بازاریابی نتیجه گیری است. استراتژی ای صحیح است که دو نگرش اختصار مدت و بلند مدت را برای نتیجه گیری طراحی کند و الی جای شدنی تمام دشواری ها و راهکارهای حین انجام کار را قبل بینی کند.

 

 گونه ها بازاریابی عبارتند از:

بازاریابی تقاضا به اقدام Call to Action Marketing

این بازاریابی بخشی از بازاریابی تو سیستمی است که در داخل تارنما از طریق بنر، متن یا یک تصویر رخداد می افتد، این ابزارها، سعی می نمایند تا فرد را به کلیک بر روی آن ترغیب نموده وارد دالان پیوستگی با سایت گردد که نهایتاً به یک فروشگاه آنلاین ختم شده و آن را به فروش تبدیل نماید.

 

بازاریابی Alliance Marketing

بدین معنا که چند شرکت که با یکدیگر بر سر منابع خود ائتلاف نموده الی یک فرآورده یا خدمت ترویج نموده و به فروش برسانند. در این حالت، نه فقط سود اکثریت برای سهامداران خویش برپایی مینمایند، بلکه سهم بازار خود را نیز افزایش و تاثیری بیشتری بر بازار خواهند داشت.

 

بازاریابی گاز انبری Ambush Marketing

شناسایی و حضور در محل کمپین برندینگ یک شرکت، برای اتمام تبلیغات در خصوص یک برند دیگر، بدون پرداخت هیچ مبلغی به عنوان اسپانسر به شرکت برگزارکننده آن کمپین ، که این فرمایش مایه کاهش ارزش سرمایه گذاری بر آن کمپین ازنقطه نظر اسپانسرها می گردد.

 

بازاریابی محدود Close Range Marketing 

این گونه بازاریابی را بازاریابی از گونه  نزدیک  Proximity Marketing نیز می گویند. از تکنولوژی هایی نظیر Wi-Fi یا Bluetooth در جهت ترویج محصولات و خدمات در تقرب محل حضور مشتریان بهره می گیرد.

 

بازاریابی ابری Cloud Marketing

این نوع بازاریابی در مورد بازاریابی در فضای وب است، جایی که تمام منابع و امکانات بازاریابی تحت شبکه آنلاین جابجا می گردد و مخاطبین در فرایند این گونه بازاریابی توانا به توسعه، اصلاح، بهره‌گیری و یا به اشتراک گذاری آن هستند.

 

بازاریابی مشارکتی Affinity Marketing

بازاریابی مشارکتی Partnership Marketing نیز خوانده می شود،این تکنیک سبب برپایی یک رابطه عمیق بین برندهای مکمل می گردد، از سوی سایر این استراتژی مشارکتی حائز منافع بر هر دو برند(شرکت) خواهد بود. هنگامی که گرد از کمپانی ها در جهت کسب درآمد برای خویش مایه خلق ارزش برای یک مشتری می شود، دیگر درحال برپایی وابستگی با مشتریان جدید است.

 

بازاریابی گروه اجتماعی Community Marketing

این تکنیک بازاریابی در خصوص پاسخ دادن نیازها و احتیاجات مشتریان آماده در یک گروه اجتماعی در یک ناحیه جغرافیایی ویژه است و با جذب مصرف کنندگان جدید از بیرون آن گروه نیز مخالف است.

 

بازاریابی محتوا Content Marketing

در این مورد، محتوا تولید و در کانال ها و بسترهای متفاوتی منتشر می گردد . این محتوا در جهت ارائه اطلاعاتی در باره خدمات و محصولات مشخص به مشتری بالقوه و تأثیرگذاری بر آن، بدون استفاده از هیاهوی سنتی فروش و فروشندگی است. رهنمود ما در این خصوص مطالعه مقاله چگونه فرآوری متحوا نماییم است.

 

بازاریابی مفهومی Context Marketing

در بازاریابی مفهومی تمرکز بر مشخصات محصول و خدمات نیست، بلکه تمرکز بر ایجاد رابطه و شناسایی و تبیین یک سخیف زندگی است. بازاریابی مفهومی به معنای انتقال درونمایه به کسان مناسب، از کانال پسندیده و در موعد پسندیده است.

 

بازاریابی با نمونه مجانی Free Sample Marketing

این گونه بازاریابی مانند به بازاریابی شبه رایگان نیست، زیرا صرف عقیده از آنکه بر ارائه محصول رایگان تکیه دارد، اما این ارائه رایگان در جهت آشنایی مشتری با محصول است. شرکت امیدوار است الی با تأثیر پسندیده بر مشتری، او را برای خرید بعدها ترغیب نماید.

 

بازاریابی پایگاه دیتا Database Marketing

این بازاریابی با به کارگیری اطلاعات موجود در پایگاه دیتا مرتبط با مشتریان موجود و یا مشتریان بالقوه در جهت سفارشی نمودن راهبرد بستگی با مشتری و با به کارگیری آن استراتژی در هرگونه کانال در جهت گسترش محصول یا خدمت رویداد می افتد.

 

بازاریابی دیجیتال Digital Marketing

این گونه بازاریابی با استفاده از تجهیزات دیجیتال مشابه تلفن همراه هوشمند، رایانه، تبلت و بیلبوردهای دیجیتال برای مطلع نمودن مشتریان و شرکای بازرگانی در مورد کالا و خدمات می پردازد. بازاریابی اینترنتی، عنصر کلیدی در بازاریابی دیجیتال است. برای کسب اطلاعات در خصوص بازاریابی دیجیتال کلیک کنید.

 

بازاریابی مستقیم Direct Marketing

این اصطلاح اشاره به تکنیکی دارد که سازمان از طریق آن به صورت مستقیم با مشتری خود ارتباط برقرار می نمایند، نظیر: نامه، ایمیل، اس.ام.اس، پوستر و سایر ابزارهای ترویجی.

 

بازاریابی گوناگون Diversity Marketing

هدف از این نوع استراتژی، جلب نظر فرهنگ های گوناگون است. این ادب ها دارای اعتقادات، باورها، انتظارات، سلایق و نیازهایی هستند که باید با در عقیده گرفتن این عناوین، یک برنامه بازاریابی اختصاصی برای اثرگذاری بر این تقسیم از مشتریان قصد تبیین و پایه سازی گردد.

 

بازاریابی رسانه متقاطع Cross-media Marketing

استفاده از کانال های چندگانه نظیر ایمیل، نامه، صفحات وب و همانند آن در جهت ارائه اطلاعات درباره محصولات و خدمات به مشتری در جریان گسترش متقابلCross-promotion، بکار گرفته می شود.

 

بازاریابی بشارتی Evangelism Marketing

انواع بازاریابی در ایران

این نوع بازاریابی، همانند به بازاریابی دهان به دهان است. برای استفاده از بازاریابی بشارتی، کمپانی می بایست میزان مشتریان حامی برند خویش را افزایش دهد، این به آیین معناست که این مشتریان خاصیت های فرآورده یا خدمات را ترویج می دهند و سود کمپانی را افزایش خواهند داد.

 

بازاریابی بدون عوض؛ شبه رایگان Freebie Marketing

در این حالت، فرآورده را باقیمت زیاد کم فروخته و یا کاملاً رایگان به مشتری ارائه می نمایند. هدف، فروش سایر ساز و برگ تکمیل کننده این نوع محصولات یا خدمات در مراحل بعدی به همان مشتری است.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 328
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 6
  • آی پی دیروز : 37
  • بازدید امروز : 8
  • باردید دیروز : 39
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 224
  • بازدید ماه : 192
  • بازدید سال : 4,533
  • بازدید کلی : 16,779