loading...
فناوری اطلاعات
saqar بازدید : 31 چهارشنبه 11 تیر 1399 نظرات (0)

پیدا کردن یک تصویر مناسب

اگر امکان استفاده از تصاویر اختصاصی در مطالب خود را دارید درنگ نکنید. هر نوشتار به تصاویری با موضوع همانند خویش احتیاج دارد. اگر تنها برای سبز کردن چراغ افزونه‌ Yoast تن به افزودن تصویر می‌دهید، بهتر است انرژی خویش را هدر ندهید. شاید گوگل از محتوای عکس شما باخبر نباشد، ولی کاربران به‌خوبی وابستگی تصویر با متن را متوجه می‌شوند. تصویر مناسب، تصویری است که بازتاب محتوا و موضوع نوشتار شما باشد یا به نوعی محتوای شما را تکمیل کند.

 

از سوی دیگر، وابستگی تصویر با واژه ها و مطالبی که در اطرافش قرار دارد باعث بهبود رتبه آن در نتایج جستجوی تصاویر گوگل می‌شود؛ پس گزینش یک عکس پسندیده اولین قدم در بهینه سازی تصاویر سایت است. همچنین، استفاده از نمودار و اینفوگرافیک می‌تواند به انتقال بهتر پیام به کاربران کمک کند. همین ارائه تجربه کاربری خوب، جزوی از بهینه سازی عکس ها سایت شماست و در نهایت به سئوی وب‌سایت‌تان کمک می‌کند.

 

البته باید توجه داشته باشید که بهره‌گیری بیش از بی گمان از انیمیشن‌ یا عکس ها متحرک با فرمت GIF که این ایام زیاد دوست داشتنی شده است، محتاط باشید. کاربرد بیش از کران از این انیمیشن‌ها نه فقط از جذابیت مطالب شما می‌کاهد، بلکه مایه گریز کردن کاربران وب‌سایت شما می‌شود. پس در برگزیدن و استفاده از این گونه فرمت تصویری دوراندیشیدن کنید.

 

چگونه عکس مناسب پیدا کنیم؟

خب، ولی چگونه یک عکس پسندیده با نوشتار خود پیدا کنیم؟ حقیقت این است که اغلب سایت‌ها و شرکت‌های موجود وجود عکاس و گرافیست در بخش فرآوری محتوای خود امری غیرضروری می‌دانند، البته ما امیدواریم که کسب‌و‌کارها به اهمیت وجود این افراد برای تولید محتوای حرفه‌ای پی ببرند. هرچند باید گفت که مهم‌ترین دلیل شکل‌گیری چنین طرز فکری کم بودن بودجه تقسیم محتوای شرکت‌هاست که مایه شده بخش محتوا تاب کافی برای پرداخت پاداش یک عکاس یا طراح را نداشته باشد.

 

از سوی دیگر، ممکن است به دلایل خاصی امکان عکس‌برداری از بعضی موضوعات هستی نداشته باشد. در این شرایط شما می‌توانید با جستجوی عکس ها در گوگل، عکس ها پیوسته با محتوای خود را پیدا کنید. بعضی از تصاویر موجود، به صورت مجانی در برگزیدن همه قرار گرفته شده‌اند. وب‌سایت‌هایی همانند Flickr یا freeimages در این زمینه می‌توانند به شما کمک کنند. در ایران نیز وب‌سایت‌هایی نظیر رنگی‌تر منابع خوبی برای خرید و سفارش عکس در زمینه‌های گوناگون مثل آشپزی، توریسم و مناسب‌های ملی مذهبی هستند. همچنین، سایت‌هایی همانند Freepik وجود دارند که وکتورهای رایگانی را در اختیارتان پیمان می‌دهند. بی گمان با به کارگیری این وب‌سایت‌ها می‌توانید تصاویری که با جستار محتوای شما در ارتباطند را پیدا کنید.

 

تصاویر را توصیفی و به زبان انگلیسی نام‌گذاری کنید

ما بارها در مطالب خویش اشاره کرده‌ایم که سئو فقط درباره واژه ها وب‌سایت شما نیست و عکس ها وب‌سایت نیز به همان اندازه مهم هستند؛ آنقدر مهم که گوگل سرویسی به اسم Google Image را برای جستجوی عکس ها در عقیده گرفته است.

 

شاید انگار کنید که با قرار دادن شمار زیادی تصویر قشنگ و با کیفیت می‌توانید کاربران زیادی را در سایت خویش نگه دارید. مطمئناً این طرز فکر کاملاً درست است، اما مسئله مهم یافتن وب‌سایت شما بدست کاربران است. گرد از نکات مهم در بهینه‌سازی یا همان سئوی عکس ها سایت، اسم عکس‌ها و عکس ها سایت است. پُر کردن وب‌سایت از صدها تصویر که با اسم پیش‌فرض دوربین اندوخته می‌شوند پیشه ساده‌ای است، اما باید بدانید که اصلاً ایده جالبی به عقیده نمی‌رسد زیرا هیچ کاربر عاقلی با اعداد و حروف نامفهوم تصویری را در گوگل جستجو نمی‌کند.

 

هنگامی که گفتگو از سئو به وسط می‌آید انتخاب کلمات کلیدی مناسب بیش از هر چیزی به بهبود رتبه وب‌سایت شما در وسط نتایج جستجو کمک می‌کند و تجربه نشانه داده که استفاده از نام‌های توصیفی کاملاً در بهینه سازی تصاویر سایت مؤثر است. موتورهای جستجو برخلاف گذشته سایر فقط به سنجیدگی اطلاعات متنی در صفحات وب‌سایت اکتفا نمی‌کنند، بلکه آنها در میانی اسم عکس ها نیز به دنبال واژه ها کلیدی مورد نظر کاربر هستند.

 

اجازه دهید از تصویر پایین برای یک نمونه بهره‌گیری کنیم، یک مرسدس بنز کلاس CLA

 

تصاویر سایت را به زبان انگلیسی نام‌گذاری کنید

 

شما می‌توانید از نامی مشابه DCMIMAGE10.jpg که دوربین عکاسی به طور پیش‌فرض برای تصویر گزینش کرده استفاده کنید. با این حال، بهتر است اسم عکس را به Mercedes-benz-CLA 4-Door-Coupe.jpg تغییر دهید. در ضمن قبل از نام‌گذاری عکس، انگاشت کنید که مشتریان محصول شما را چگونه جستجو می‌کنند و اغلب از چه الگویی برای جستجو کاربرد می‌کنند؟ برای مثال، تصویر بالا را می‌توان به روش‌های ذیل نام گذاری کرد:

 

Mercedes-benz-CLA-4-Door-Coupe-2017

2017-mercedes-benz-CLA-4-Door-Coupe

Mercedes-benz-CLA-4-Door-2017-Coupe

یا اگر علاقه دارید عکس ها سایت‌تان به زبان فارسی نام‌گذاری شوند می‌توانید عکس فوق را به این شکل نام‌گذاری کنید: مرسدس-بنز-سی-ال-ای-2017

یکی از روش‌های معتبر برای گزینش اسم پسندیده استفاده از اطلاعات حاصل از پژوهش واژه ها کلیدی است. با نگاهی به الگوی جستجوی کاربران می‌توانید روش رایج جستجو توسط آنها را دریابید و از همان ساختاره برای نام‌گذاری دیگر تصاویر خویش استفاده کنید. با این حال اگر منظور ریزبینی در این نکات جزئی را ندارید، تنها بس است از وجود کلمات کلیدی رایج در اسم عکس ها مطمئن شوید.

 

تحقیق کلمات کلیدیحتما بخوانید: تحقیق واژه ها کلیدی

 

تگ‌ Alt عکس ها را هوشمندانه برگزیدن کنید

تگ Alt، به متنی جایگزین گفته می‌شود که در هنگام خطا در اجرای عکس ها به نمایش در می‌آید. حتی در صورت اجرای تصاویر نیز با عبور دادن نشانگر موس از روی عکس ها می‌توانید این عبارات جایگزین را مشاهده کنید. افزون بر این، تگ‌های Alt در بهینه سازی تصاویر سایت و درمان سئو نیز مؤثر هستند. در واقعیت به کارگیری این تگ‌ها احتمالاً بهترین مسیر برای نمایش تصاویر شما در وسط نتایج جستجوی تصاویر گوگل است.

 

همچنین، در بهینه سازی تصاویر سایت باید برای هر یک از عکس ها یک تگ Alt به چهره مجزا بنویسید. به خاطر داشته باشید که:

 

تصاویر خود را در چهره امکان امثال اسم عکس با زبان انگلیسی توصیف کنید

اگر تصویر مربوط به محصولی با مدل و عدد سریالی خاص است حتما از آنها در متن جایگزین استفاده کنید.

از تگ‌های Alt برای عکس ها تزئینی استفاده نکنید. موتورهای جستجو در چهره استفاده بیش از اندازه از این عبارات احتمالاً شما را جریمه می‌کنند.

موتور جستجوی گوگل هنوز توانا به تشخیص محتوای تصاویر نیست. به همین انگیزه به کارگیری تگ Alt و دیگر متن‌های جایگزین بهترین روش برای توصیف محتوای عکس ها برای موتور جستجوی گوگل است. همچنین، تگ‌های Alt می‌توانند به یافتن وب‌سایت شما توسط کاربران کمک بسیاری کنند.

 

ابعاد تصویر و ویژگی‌های مختلف محصولات را در عقیده بگیرید

یک شیوه‌ی رایج در بازاریابی که امروزه بسیار مورد بهره‌گیری قرار می‌گیرد به کارگیری تصاویر متعدد از زوایا و ویژگی‌های مختلف محصولات است. پروانه دهید به نمونه مرسدس بنز کلاس CLA برگردیم:

 

شما برای فروش این اتومبیل تنها به نمایش یک عکس اکتفا نمی‌کنید، بلکه تصاویری از فضای داخلی، تقدیر عقب، جلو پنجره و پیشرانه، یک نمای بسته از رینگ چرخ‌ها و یک نمای مفتوح سه‌بعدی از اتومبیل را برای شناسایی در نظر می‌گیرید. بهترین راه برای سرمایه‌گذاری بر روی این سری عکس‌ها استفاده از تگ‌های Alt منحصربه‌فرد برای هر یک از تصاویر است. برای مثال:

 

در تصویری با نام 2017-mercedes-benz-CLA-4-Door-Coupe-Leather-Interior-Trim.jpg می‌توانید از متن جایگزین 2017 mercedes benz CLA 4-Door Coupe Leather Interior Trim به عنوان تگ Alt کاربرد کنید.

یا برای تصویری با نام 2017-mercedes-benz-CLA-4-Door-Coupe-Rear-View-Air-Spoiler.jpg متن جایگزین 2017 mercedes benz CLA 4-Door Coupe Rear View Air Spoiler را به عنوان تگ Alt گزینش نمایید.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 328
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 19
  • آی پی دیروز : 4
  • بازدید امروز : 77
  • باردید دیروز : 5
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 134
  • بازدید ماه : 525
  • بازدید سال : 4,866
  • بازدید کلی : 17,112