loading...
فناوری اطلاعات
saqar بازدید : 35 دوشنبه 30 تیر 1399 نظرات (0)

در این مقاله ما یاد خواهیم گرفت که چگونه عکس ها را سئو کنیم .اگر شما از وردپرس بهره‌گیری میکنید حتما لغایت انتهای این مقاله را بخوانید الی با نکاتی از سئو عکس ها آشنا شوید که در هیچ جای دیگری نمیتوانید پیدا کنید.

 

سئو عکس ها در وردپرس می تواند برای سایت شما شدامد بسیاری را به ارمغان بیاورند. برای این که بتوانید از مزیت های زیاد بهینه سازی و سئو تصاویر سایت سهم ببرید، باید به گوگل و سایر موتورهای جستجو کمک کنید تا بتوانند تصاویر وب سایت تان را برای واژه ها کلیدی پسندیده و درستی نمایه کنند. اما چگونه می توانیم عکس ها سایت مان را به واقعیت بهینه سازی کنیم؟

 

در این تعلیم سئو کوشش داریم تا به شما عزیزان بهترین طریق های سئو عکس ها در وردپرس را تعلیم دهیم الی بتوانیم شدامد بیشتری را به سمت سایت مان روانه کنیم.

 

در این مطلب می‌خوانید:

 

بهینه سازی تصاویر سایت برای شفا و افزایش سئو و سرعت

متن Alt یا متن جایگزین تصویر چیست؟

تفاوت بین متن جایگزین و عنوان چیست؟

تفاوت بین متن جایگزین و کپشن چیست؟

نحوه اضافه کردن متن جایگزین، عنوان و کپشن به عکس ها در وردپرس

چه زمانی از روشنگری (کپشن) برای تصاویر استفاده کنیم

غیر فعال کردن صفحات پیوستگی در وردپرس

سئو عکس ها با تغییر اسم آن

محتوای گوشه ها-کناره ها عکس

از عکس ها و عکس ها اورجینال بهره‌گیری کنید

عکس های کپی شده را تغییر دهید

بهینه سازی عکس ها سایت برای درمان و افزایش سئو و سرعت

راهنمای سئو و بهینه سازی تصاویر برای کاربران اخیر کار

راهنمای سئو و بهینه سازی عکس ها برای کاربران پسین کار

همان طور که در مطلب تعلیم افزایش سرعت و بهبود عملکرد وردپرس پهنا کردیم سرعت نقش مهمی برای موتورهای جستجو و تجربه کاربری و رضایت آن ها در سایت شما دارد. موتورهای جستجو همش وب سایت هایی را که سریع تر بارگذاری می شوند را در رتبه های بهتر و بالاتری نمایش می دهد. این مورد نیز برای جستجوی عکس ها نیز صادق است. عکس ها موعد بارگذاری کل صفحه را افزایش می دهند.

 

معمولا تصاویر نسبت به متون سررسید اکثریت را بیچارگی دارند تا بارگذاری شوند، پس چنانچه چندین تصویر در صفحه سایت شما وجود داشته باشد، مایه می شود که موعد بسیار اکثریت برای بارگذاری کامل صفحه درازا بکشد.

 

شما باید مطمئن شوید که تصاویر موجود در سایت شما برای وب به بهرین شکل بهینه سازی شده باشند. این شغل شدنی است برای افراد بازپسین شغل کمی مشکل و چالش برانگیز باشد، زیرا اکثر افراد آشنایی زیادی با شغل های کرافیک و و ویرایش عکس ها دارند.

 

به طور تقریبی و میانگین حجم عکس ها سایت ما 70 کیلوبایت است. البته بدون تفریق کیفیت عکس.

 

در این نوشتار ما یک راهنما داریم که با کمک آن می توانید به چهره دستی پیش از بارگذاری عکس ها در سایت تان بتوانید آن ها را بهینه سازی کنید.

 

بهترین مسیر برای بهینه سازی تصاویر با ویرایش آن ها بر روی رایانه تان با استفاده از نرم افزارهای ویرایش عکس مشابه Adobe Photoshop یا همان فتوشاپ خودمان است. این نرم انگیزه ها به شما دستور می دهد که فرمت مناسبی را برای عکس ها باره نظرتان انتخاب کنید الی حجم عکس ها الی جای ممکن کاهش دیتا شوند.

 

شما وانگهی می توانید یک پلاگین فشرده سازی تصویر برای وب سایت وردپرس تان استفاده کنید. این پلاگین های بهینه سازی تصویر به شما این دستور را می دهند الی به طور خودکار حجم فایل را در هنگام آپلود تصویر در وردپرس تفریق دهید.

 

متن Alt یا متن جایگزین تصویر چیست؟

 

Alt text یا متن جایگزین یک ویژگی HTML است که به برچسب img اضافه می شود که برای نمایش تصاویر در یک صفحه وب بهره‌گیری می شود. کد HTML زیر مثال ای از کد نمایش تصویر به به اتفاق متن جایگزین می باشد :

 

این دستور می دهد الی صاحبان وب سایت بتوانند به راحتی در متنی ساده تصویرشان را توصیف کنند. هدف اصلی متن جایگزین این است که بهبود قابلیت دسترسی را با فعال کردن خوانندگان صفحه نمایش برای خواندن متن ALT برای کاربران دچار به نقص در بینایی تدارک ببیند.

 

متن جایگزین نیز برای جستجوگرهای تصویر زیاد مهم است. این خاصیت به موتورهای جستجو کمک می کند الی تصویر را بهتر درک کنند.

 

موتورهای جستجوی نوین می توانند با استفاده از هوش مصنوعی تصویر و محتوای آن را تشخیص دهند. با این حال، آن ها هنوز به صاحبان وب سایت تکیه می کنند لغایت تصویر خویش را با کلمات خویش توصیف کنند.

 

همچنین متن جایگزین در بخش جستجوی عکس ها گوگل نیز همراه است، که به کاربران کمک می کند تصویر را فهم کنند و شانس شما برای بازدید بیشتر را درمان می بخشد.

 

 آموزش سئو تصاویر  ؟ راهنمای سئو و بهینه سازی عکس ها برای کاربران بازپسین کار

راهنمای سئو و بهینه سازی تصاویر برای کاربران پسین کار

معمولا متن alt در تارنما شما قابل نگریستن نیست، با این حال اگر یک تصویر ویران شود یا پیدا نشود، کاربران شما قادر خواهند بود متن جایگزین را را با یک سمبول(لاتین) شکسته تصویر در کناره آن نگریستن کنند.

 

تفاوت بین متن جایگزین و عنوان چیست؟

متن جایگزین برای دسترسی و سئو و بهینه سازی عکس ها باره کاربرد پیمان می گیرد، در حالی که فیلد عنوان از راه وردپرس برای جستجوی رسانه مورد عقیده کاربرد می شود.

 

وردپرس تگ alt را در کد باره بهره‌گیری برای نمایش تصویر قرار می دهد. برچسب عنوان در پایگاه دیتا اندوخته می شود و تصاویر را نمایش می دهد.

 

در گذشته، وردپرس عنوان برچسب را در کد HTML نیز پیمان دیتا بود. با این حال، این چگونگی ایده آلی از نظر دسترسی نبود، به همین انگیزه آن را حذف کردند.

 

تفاوت بین متن جایگزین و کپشن چیست؟

متن alt برای توصیف تصویر برای موتورهای جستجو و خوانندگان صفحه نمایش استفاده می شود.

 

از سوی دیگر، کپشن برای توصیف تصویر برای همه کاربران کاربرد می شود. متن جایگزین در تارنما شما قابل مشاهده نیست در حالی که کپشن ها در پایین تصاویر وب سایت شما قابل مشاهده هستند.

 

تفاوت بین متن جایگزین و کپشن

تفاوت بین متن جایگزین و کپشن

متن اصلی برای جستجوی بهتر تصویر در وب سایت شما بسیار مهم است. پیمان دادن کپشن اختیاری است، و می توان فقط در صورت احتیاج به ارائه اطلاعات اضافی در باره تصویر به بازدیدکنندگان تارنما باره استفاده قرار گیرد.

 

نحوه افزودن متن جایگزین، عنوان و کپشن به عکس ها در وردپرس

متن جایگزین، عنوان و کپشن حائز متا دیتا تصویری می باشند که می توانید آن ها را در موعد بارگذاری در وردپرس اضافه کنید. هنگامی که یک تصویر را با به کارگیری بلوک پیشفرض تصویر اضافه می کنید، وردپرس به شما پروانه می دهد الی متن و متن جاگزین را برای تصویر اضافه کنید.

 

نحوه افزودن متن جایگزین، عنوان و کپشن به عکس ها در وردپرس

نحوه افزودن متن جایگزین، عنوان و کپشن به تصاویر در وردپرس

همان طور که در تصویر بالا نگریستن می کنید، در اثناء بارگذاری عکس ها در وردپرس، به شما فیلدهای مورد نیاز را در اختیارتان پیمان می دهد لغایت بتوانید به راحتی اطلاعات باره دربایستن را وارد کنید.

 

این به طور اتوماتیک یک عنوان برای تصویر، از اسم فایل فرآوری می کند. شما می توانید عنوان را با کلیک روی دکمه ویرایش در نوار افزار بلوک تصویر آن را تغییر دیتا یا اصلاح کنید.

 

شما همچنین می توانید عنوان و متن جایگزین را برای تصاویری که قبلا به وردپرس آپلود کرده اید ویرایش کنید. برای انجام این کار، شما باید از صفحه «رسانه» کتابخانه بازدید کنید و تصویری را که میخواهید ویرایش کنید روی آن کلیک کنید الی پنجره ی پاپ آپ ویرایش و اصلاح تصویر برای شما باز شود.

 

 

نحوه افزودن متن جایگزین، عنوان و کپشن به تصاویر در وردپرس

تنها بس است روی هر عکسی که باره نظرتان است کلیک کنید، لغایت پنجره ویرایش تصویر برای شما باز شود و هر گونه اطلاعاتی را که گرایش دارید تغییر داده یا اصلاح کنید.

 

نکته: تغییر تگ alt تصویر یا عنوان از طریق کتابخانه رسانه آن را در پست ها و صفحاتی که در آن تصویر در حال حاضر بهره‌گیری شده است تغییر نخواهد داد.

 

چه زمانی از روشنگری (کپشن) برای تصاویر کاربرد کنیم

توضیح یا همان کپشن ها شما را توانا به ارائه جزئیات بیشتر برای یک تصویر برای تمام کاربران خویش می کند. آن ها بر روی صفحه نمایش برای کل کاربران از دسته موتورهای جستجو و خوانندگان صفحه قابل مشاهده است.

 

ممکن است متوجه شده باشید که بسیاری از وب سایت ها از توضیحات برای عکس ها خود کاربرد نمی کنند. انگیزه آن هم این است که معمولا برای توصیف عکس ها نیازی به به کارگیری روشنگری نیست.

 

در سناریوهای پایین به کارگیری کپشن پیشنهاد می شود :

 

عکس فامیلی یا رویداد

عکس هایی که نیاز به روشنگری بیشتری در ارتباط با بعد مقوله حکایت دارند

گالری تصاویر محصول

در اغلب موارد، شما قادر به روشنگری تصویر در محتوای مقاله هستید.

 

غیر فعال کردن صفحات پیوست در وردپرس

وردپرس یک صفحه برای تمام تصاویری که در پست ها و صفحات آپلود می کنید ایجاد می کند. این صفحات، صفحه اتصال (attachment page) نامیده می شوند. این صفحه تنها یک نسخه بزرگ تر از تصویر واقعی را به نمایش می گذارد، نه چیزی بیشتر.

 

این باره می تواند تاثیری منفی روی سئوی سایت شما و در نهایت روی امتیاز سایت شما در نتایج جستجوی موتورهای جستجو بگذارد. موتورهای جستجو صفحاتی را که حائز متنی ناچیز هستند و یا اصلا متن ندارد را جزو موارد ضعیف به حساب می آورد.

 

به همین انگیزه ما پیشنهاد می نماییم که کاربران صفحات پیوندیدن را در وب سایت خویش غیرفعال کنند. برای اتمام این کار مسیر حلی بسیار ساده هستی دارد که در آن نیاز دارید افزونه سئو وردپرس yoast seo را روی سایت وردپرس تان نصب و پرکار کنید.. برای جزئیات بیشتر، آموزش گام به گام روش نصب پلاگین در وردپرس را ببینید.

 

پس از پرکار سازی، این افزون به صورت اتوماتیک صفحات وب سایت شما را خاموش می کند. هم چنین می توانید به چهره دستی هم با مراجعه به بخش سئو » ظاهر جستجو و سپس کلیک بر روی زبانه عناصر چند رسانه ای، این گزینه را نگریستن کرده و به چهره دستی خاموش یا شیوه کنید.

 

غیر پرکار کردن صفحات پیوستگی در وردپرس

غیر فعال کردن صفحات اتصال در وردپرس

از اینجا مطمئن شوید که گزینه «رسانه ها و آدرس های پیوست» روی حالت «بله» تنظیم شده است.

 

اگر از پلاگین Yoast SEO بهره‌گیری نمی کنید، می توانید پلاگین Attachments Pages Redirect را نیز نصب کنید. این افزونه به سادگی کاربران را از صفحه پیوستگی به صفحه ای که تصویر در آن به نمایش گذاشته شده تغییر مسیر می دهد.

 

سئو عکس ها با تغییر نام آن

به جای ذخیره عکس ها خود به عنوان DSC00434.jpeg، شما باید آن ها را به حقیقت نامگذاری کنید. فکر می کنید از کلمات کلیدی که کاربران در موتورهای جستجو برای پیدا کردن آن تصویر ویژه جستجو می کنند.

 

بهتر است کمی اغلب درباره عکس ها و محتوای آن ها در اسم تصاویر روشنگری دهید. به عنوان مثال، red-wood-house.jpeg بهتر از house.jpeg است.

 

محتوای گوشه ها-کناره ها عکس

موتورهای جستجو هر روز ریزبین تر می شوند. آنها می توانند عکس ها را به احسان تشخیص دیتا و دسته بندی کنند. حتی گوگل این قابلیت را دارد که محتوای گوشه ها-کناره ها یک عکس را بخواند و وابستگی آن نوشته با عکس را پیدا کند.

 

در نتیجه : تصاویری که در پست ها و یا صفحات تان بهره‌گیری می کنید باید با محتوای کلی آن صفحه یا مطلب پیوسته باشند. هم چنین قرار دادن تصاویر در کنار پیوسته ترین متن مربوط به آن تصویر بسیار مفید خواهد بود.

 

از تصاویر و تصاویر اورجینال بهره‌گیری کنید

سایت های بسیاری وجود دارند که در آن ها می توانید عکس ها رایگان و بدون حق کپی رایت را برای مطالب و تارنما تان پیدا کنید. اگرچه فقط مشکلی که شدنی است به این عکس ها برگردد این است که احتمالا بدست چندین وب سایت مورد بهره‌گیری پیمان می گیرند.

 

سعی کنید از عکس ها اورجینال استفاده کنید، و یا این که برای محتوای خویش عکس ها با کیفیت بالا و مخصوص وب سایت تان فرآوری کنید

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 328
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 4
  • آی پی دیروز : 4
  • بازدید امروز : 10
  • باردید دیروز : 5
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 67
  • بازدید ماه : 458
  • بازدید سال : 4,799
  • بازدید کلی : 17,045