loading...
فناوری اطلاعات
saqar بازدید : 41 دوشنبه 30 تیر 1399 نظرات (0)

در ته یک چاه عمیق مانع افتاده‌اید و هر چه فریاد می‌زنید هیچ‌کس صدای شمارا نمی‌شنود. این دقیقاً تعریف سایت بدون سئو می‌باشد. با رعایت کردن نکات و ملزومات سئو، می‌تواند سایت خویش را از ته این چاه خارج بکشید و به کاربرانی که به تعقیب مطالب شما هستند نمایش دهید. در نوشتار امروز از تعریف و اهمیت سئو آغاز می‌کنیم و سپس به سئو کلاه‌سفید، سیاه و خاکستری می‌رسیم. در ادامه نیز با سئو درونی و خارجی و برخی نکات مهم دیگر آشنا می‌شویم. در پسین نیز برخی از مهم‌ترین الگوریتم‌های گوگل را بررسی می‌کنیم. همچنین برای شما یک فایل چک‌لیست سئو حاضر کرده‌ایم.

 

اگر به پسین این مقاله پروا کنید. چک‌لیست سئو برای شما پیمان داده‌شده است. همین‌الان یا پس از مطالعه این مقاله، چک‌لیست را دانلود و پرینت بگیرید. تک‌تک کارهایی که برای سئو سایتتان احتیاج دارید به‌صورت منظم و به ترتیب در این چک‌لیست پیمان داده‌شده است. پس از سپریدن هم کدام می‌تواند آن دسته را علامت بزنید.

 

سئو چیست؟

کلمه سئو (SEO) در واقع از مخفف عبارت  Search Engine Optimization   تشکیل‌شده است. این عبارت به معنی “بهینه‌سازی برای موتورهای جستجو” می‌باشد. سئو یا بهینه‌سازی برای موتورهای جستجو مجموعه‌ای از تکنیک‌ها است که به‌کارگیری آن‌ها منجر به درمان رتبه و جایگاه سایت در نتایج جستجو موتورهای جست‌وجوگر مانند گوگل می‌شود. با شفا جایگاه، بازدید و ترافیک سایت افزایش می‌یابد. تکنیک‌های مختلفی برای سئو می‌باشد، ولی تمامی دارای یک هدف هستند؛ هدف اصلی ما کسب بهترین جایگاه در گوگل است.

 

اهمیت سئو

شاید بارها جمله سرشناس بیل گیتس که می‌گوید ” اگر کسب‌وکار شما در اینترنت حضور ندارد، به‌زودی از صحنه روزگار محو خواهید شد” را بارها شنیده و دیده باشید. اما آیا، به دلیل گفتن این جمله نیز اندیشه کرده‌اید؟ بر اساس آماری که گوگل منتشر کرده است. یومیه حدود 3.5 میلیارد جستجو در این موتور سپریدن می‌شود. این یعنی کاربران و یا همان مشتریان شما به گوگل اعتماد کامل دارند. اکنون که خیلی آسان می‌تواند معنی جمله بیل گیتس را فهم کنید.

 

بیل گیتس و سئو

بیل گیتس

یک نمونه کاربردی سئو

به‌عنوان‌مثال فرض کنید شما صاحب یک فروشگاه بوتیک جامه هستید و برای فروشگاه خود یک وب‌سایت طراحی کرده‌اید. بر پای بست، آمار، عبارت خرید جامه یا سایر عبارت‌های همانند نزدیک 8000 جستجو در ماه را دارد(این آمارگرفتن فرضی است). این، یعنی ماهیانه 8000 تن منظور خرید اینترنتی لباس‌دارند. برای خودِ شما نیز بارها شده، که این کلمه یا سایر واژه ها کلیدی مدنظر خویش را جستجو کنید. بیش از 80% کاربران استجابت خویش را در همان صفحه نخست نتایج و در همان گزینه‌های ابتدایی، پیدا می‌کنند. خیلی مختصر رخداد می‌افتد که کسی در سایر صفحات یعنی صفحه دوم و سوم و بالاتر تعقیب جواب باشد.

 

با این نتیجه اگر سایت شما در صفحات دوم، سوم و بالاتر باشد، شما 8000 مشتری و کاربر که به تعقیب محصول شما بوده‌اند را از دست‌داده‌اید. اینجاست که سئو اهمیت پیدا می‌کند.

 

دوستی سئو و گوگل

درواقع با کمک سئو، مایه می شوید سایت شما توسط گوگل شناسایی گردد، زمینه فعالیت شما مشخص شود و بر اساس کلمه کلیدی پیوسته با تکاپو شما (در مثال خرید لباس) سایتتان را در صدر نتایج جستجو نشانه دهد. این یعنی سئو به افزایش بازدید و خرید سایت شما کمک ویژه‌ای می‌کند. نکته قابل‌توجه به کارگیری کلمه موتور جستجو برای گوگل است. درست است که گوگل یک موتور می‌باشد ولی گوگل علاوه بر ربات‌هایش، به فعالیت‌های کاربران نیز پروا می‌کند. در پیوستگی این مقاله با ما به اتفاق باشید لغایت با این جستار اغلب آشنا شوید.

 

تکنیک‌های سئو و توصیه‌های لازم!

متخصصان، تکنیک‌ها و روش‌های سئو را در سه دسته کلی تقسیم‌بندی کرده‌اند: سئوی کلاه‌سفید، سئوی کلاه‌سیاه، سئوی کلاه خاکستری.

 

سئو کلاه‌سفید

به مجموعه‌ای از تکنیک‌ها که بر بنیاد قوانین مشخص‌شده توسط موتورهای جستجو انجام می‌شود سئو کلاه‌سفید می‌گویند. این روش‌ها مایه می‌شود رتبه سایت به‌طور کاملاً طبیعی افزایش پیدا کند. این روش‌ سئو از بهترین و مناسب‌ترین روش‌های می‌باشد، ولی به مدت‌زمان مشخص، پیوستگی و همیشگی دربایستن دارند تا در شفا رتبه شما تأثیرگذار باشد. صحیح است که سئو کلاه‌سفید موعد می‌برد اما گمان شما را برای یک‌عمر راحت می‌کند. در این صورت است که شما اعتماد کامل گوگل را به دست می‌آورید و به این راحتی‌ها اعتماد و جایگاه شما از بین نمی‌رود.

 

سئو کلاه‌سیاه

کلاه‌سیاه دقیقاً وارونه سئو کلاه‌سفید عمل می‌کند. یعنی در سئو کلاه‌سیاه سعی در فریب دادن موتور جستجو و بعید زدن قوانین داریم. این شیوه نسبت به سئو کلاه‌سفید زودتر نتیجه می‌دهد ولی تأثیر آن ابدی نیست. گوگل مدام در حال به‌روزرسانی الگوریتم‌ها و ساخت الگوریتم‌های جدید برای شناسایی این‌گونه تکنیک‌ها می‌باشد. ازاین‌رو اگر از این طریق کاربرد کنید. دیر یا زود دست شما رو می‌شود.

 

حال درست است که خیلی زود به نتیجه می‌رسید اما خیلی زود هم از نتایج محو می‌شوید. روش‌هایی مشابه استفاده از لینک‌های اسپم در این تقسیم قرار دارند که گوگل با الگوریتم پنگوئن خیلی راحت آن‌ها را معرفی می‌کند.

 

سئو کلاه خاکستری

سئوی کلاه‌سیاه درواقع تکنیک‌هایی است که ضد قوانین مشخص‌شده می‌باشد ولی طوری بهره‌گیری می‌شود که گوگل متوجه آن‌ها نشود. درواقع همان سئوی کلاه‌سیاه است ولی ریسک کم‌تری دارد. به‌عنوان‌مثال بعضی از کسان آغاز به ساخت صفحات جعلی در شبکه‌های اجتماعی مختلف مثل فیس‌بوک، توئیتر، اینستاگرام، گوگل پلاس و.. می‌کنند. سپس لینک سایت خود را در این صفحات قرار می‌دهد. این شیوه فعلاً ازنظر گوگل مشکلی ندارد و درواقع قابل‌شناسایی نیست. ولی این بعید نیست که بعدها این شیوه هم لو برود و مایه جریمه شدن سایت شما بدست گوگل شود.

 

در این روش شما درواقع در لبه پرتگاه قرار دارید و کوچک‌ترین اشتباه می‌تواند عواقب برگشت‌ناپذیر به به اتفاق داشته باشد. از این رو توصیه می‌کنیم تا وقتی‌که در زمینهٔ سئو حرفه‌ای نشده‌اید. استفاده ازاین‌روش را ساحل بگذارید.

 

انواع مختلف سئو

شاید این سؤال هم برای شما پیش‌آمده باشد که آیا سئو گونه ها مختلفی دارد؟ در پاسخ این پرسش می‌توان بله را پاسخ داد. درواقع سئو دو گونه مختلف دارد. یکی سئو درونی یا On-Page SEO و دیگری سئو بیگانه یا Off-Page SEO   تقسیم‌بندی می‌شود.

 

سئو درونی سایت (On-Page SEO) چیست؟

سئو درونی درواقع به معنای بهینه‌سازی صفحات داخلی سایت (پست‌ها، برگه‌ها و…) برای موتورهای جستجو است منظور مشترک همه مدیران سایت رسیدن به جایگاه بالا در گوگل، افزایش بازدید و ترافیک سایت محسوب می شود. با سئو داخلی، گوگل به‌راحتی سایت شما را پیداکرده و جستار آن را فهم می‌کند. حال اگر استانداردهای لازم را رعایت کرده باشید، سایت شما به‌عنوان یک سایت مفید در نتایج گوگل نمایش می دهد.

 

در ادامه بعضی از تکنیک‌ها و نکات سئو داخلی بیان می‌شود که می‌تواند چک‌لیستی عالی برای شما باشد. این تکنیک‌ها جزء به‌روزترین‌ها تکنیک‌ها در سال 2018 می‌باشد.

 

1- آدرس URL صفحات خویش را بهینه کنید

طبق تحقیقات و تجربه‌های انجام‌شده هرچه آدرس URL سایت شما کوتاه‌تر،خواناتر و با سوژه شما مرتبط باشد، تأثیر بهتری در رتبه و سئو سایت شما دارد. این آدرس صفحات یکی از بخش‌هایی است که گوگل توجه بسیاری روی آن‌ها دارد.

 

2- کلمه کلیدی مناسب

استفاده از کلمه کلیدی مناسب بدین معنا است که بررسی نماییم و ببینم مخاطبان ما در اینترنت به پیگیری چه چیزهایی هستند و برای رسیدن به هدفشان چه کلماتی را جستجو می‌کنند. برای پیدا کردن این واژه ها ابزارهای مختلفی وجود دارد. به‌عنوان‌مثال می‌تواند از نتایج بخش Searches related to که در پسین صفحات نتایج گوگل نمایش داده می‌شود کاربرد کنید.

 

کلمه کلیدی مناسب سئو

کلمه کلیدی مناسب

هدف از پژوهش کردن درباره کلمه کلیدی و گزینش مناسب آن، جذب بازدیدکنندگانی است که محتوای شما برایشان مفید بوده و به پیگیری درونمایه و محصولات شما هستند.

 

3- عنوان سئو را بهینه کنید

عنوان سئو یا Mata title همان عبارتی است که در صفحه نتایج گوگل نمایش دیتا می‌شود. این عنوان باید بسیار جذاب نوشته شود تا هر خواننده‌ای را به خویش جذب کند. برخی از نکات که باید رعایت شوند عبارتند از:

 

استفاده از واژه کلیدی هدف در ابتدای عنوان سئو پیمان بگیرد.

تعداد کلمات عنوان سئو کمتر از 70 کارکتر باشد

عنوان سئو را در تگ H1 پیمان دهید. اگر از سیستم‌های مدیریت محتوا مثل وردپرس کاربرد می‌کنید. این شغل به‌صورت خودکار برای شما سپریدن می‌شود.

بقیه ذیل تیترها را در تگ‌های H2 پیمان دهید و کلمه کلیدی خود را نیز در آن‌ها استفاده کنید

4- تگ‌های H1 و H2 و H3 را بهینه‌سازی کنید

هنگام نوشتن محتوا برای وب‌سایت و وبلاگ خویش کوشش کنید عبارت عنوان را در تگ H1، تیترهای اصلی را در تگ H2 و زیرشاخه‌های سایر را در تگ‌های H3 و H4 و.. قرار دهید. با این پیشه هم به گوگل و هم به کاربران در مطالعه متن کمک کرده‌اید.

 

 5- بهینه‌سازی انکرتکست ها فراموش نشود

انکرتکست، همان عنوان لینک است که معمولاً به رنگ آبی می‌باشد و با کلیک بر روی آن به یک صفحه دیگر منتقل می‌شود. دقیقاً عبارت یا واژه آبی رنگی که شما لینک کرده اید برای گوگل مهم است پس دقت کنید که دقیقاً واژه کلیدی، لینکدار شود. برای بهینه کردن انکرتکست ها به نکات زیر پروا کنید:

 

در انکرتکست ها از کلمه کلیدی بهره‌گیری کنید.

انکرتکست باید با موضوع صفحه لینک شده مرتبط باشد.

در انکرتکست ها راهبرد داشته باشید.

6- توضیحات متا را بهینه‌سازی کنید

توضیحات متا یا همان متا دیسکریپشن، تکه‌ای متن است که در توضیحات نتایج گوگل نمایش دیتا می‌شود. بر پایه استاندارد اعلام‌شده تعداد کارکترهای توضیحات متا بین 155 الی 165 کارکتر می‌باشد. در سال 2017 گوگل اعلام کرد که بر اساس الگوریتم جدید، شمار کارکترها تا 325 قابل‌نمایش است. ولی مجدد در سنه 2018 گوگل اعلام کرد که این مقدار کاهش‌یافته است. اما به چه اندکی را، بیان نکرده. درواقع تعداد کارکترهای متا دیسکریپشن (توضیحات متا) به محتوا صفحه و توضیحات نوشته بستگی دارد. ولی مقدار استاندارد پیشنهادی ما همان 120 کاراکتر می‌باشد.

 

در توضیحات متا از واژه کلیدی کاربرد کنید، ولی توجه داشته باشید که در کاربرد زیاده‌روی نکنید و متن را به‌صورت خیلی ساده و راحت بنویسید. وانگهی کوشش کنید به‌گونه‌ای جذاب باشد و کلیات محتوای صفحه را به کاربر بفهمانید.

 

7- رعایت چگالی واژه کلیدی

با توجه به اینکه الگوریتم مرغ مگس‌خوار گوگل در حال پیشرفت است، پروا کنید که متن خویش را با کلمات کلیدی، بدون در عقیده اخذ بار معنایی، پر نکنید. این کار اصلاً سودمند نیست و مایه لطمه به سایت می‌شود. درواقع سعی کنید در 100 واژه ابتدای محتوایتان از واژه کلیدی استفاده کنید و در پیوستگی نوشتار هم واژه کلیدی را به مقدار مساوی پخش نمایید.

 

8- لینک سازی داخلی سایت

لینک سازی در سایت به دودسته کلی بخش می‌شود:

 

لینک به صفحات، مطالب و محصولات وب‌سایت خودتان ( لینک داخلی)

لینک دهی درونی مایه می‌شود کاربران سررسید اکثریت را در سایت شما سپری کنند و گوگل می‌فهمد که کاربران سایت شمارا اخ دارند. ازاین‌رو خودبه‌خود بازدید و شدامد سایت شما افزایش میابد و جایگاه شما در گوگل بهتر می‌شود. بعد سعی کنید در هر مطلب و پست از سایتتان، 2 الی 5 لینک درونی با سایر مطالب و پست‌ها داشته باشید.

 

لینک به صفحات سایر سایت‌ها ( لینک خارجی)

برخی از کارآزمودگان و کارشناسان محتوا و سئو می گویند که این کار باعث بالا رفتن ارزش سایت رقیب می‌شود. اما ما می گوییم این شغل دو حُسن دارد: گرد اینکه با لینک دادن به مطلب دیگری در سایت دیگر، به گوگل می‌فهمانید که مطلب شما با آن مطلب مرتبط است و حتی می گویید مطلب من کامل‌تر و مفیدتر است. از طرفی این کار مایه می‌شود رابطه شما با رقیبتان بهبود یابد و آن‌هم نیز به سایت شما لینک دهی کند.

 

9-کدهای نشانه‌گذاری اسکیما

کدهای نشانه‌گذاری اسکیما درواقع مانند سیگنال‌هایی عمل می‌کند که به گوگل می‌فهماند این قسمت از سایت درباره چه چیزی نوشته‌شده است. به‌عنوان‌مثال با یک کد اسکیما می‌توانید مشخص کنید که این بخش از سایت برای نظرسنجی از کاربران است و یا مثلاً این دسته برای دانلود فیلم و سریال می‌باشد.

 

اما موضوع اصلی این است که این کدها چه تأثیری روی سئو سایت دارد؟ برای درک بهتر این جستار بهتر است در مرورگر خود اسم یک فیلم یا سریال سرشناس را جستجو کنید. اطلاعات طبقه‌بندی‌شده‌ای را می‌بیند.

 

نشانه‌گذاری اسکیما

نشانه‌گذاری اسکیما

با توجه به تصویر بالا متوجه می‌شود که گوگل به سایت‌های ایرانی هم توجه دارد. بعد با رعایت اصول و نکات مهم سئو می‌توانید در بین این اطلاعات طبقه‌بندی‌شده جای داشته باشید. کدهای اسکیما شمار زیادی دارند که می‌توانید با مراجعه به سایت schema.org آن‌ها را مشاهده و در صورت نیاز در سایتتان کاربرد کنید.

 

10- بهینه سازی تصاویر

همان‌طور که می دانید سرعت سایت مهم‌ترین زمینه می‌باشد. احتمالاً بارها برای شما نیز رویداد افتاده باشد که وب‌سایت‌های کند را فراموش کنید. تجربه نشانه دیتا که اگر در چند ثانیه اولیه لود سایت کامل نشد. کاربر در 80 درصد مواقع متعلق به صفحه بیرون می‌شود. این کار مایه می‌شود که گوگل متوجه شود این سایت مفید نیست! احد از مهم‌ترین عوامل مؤثر در سرعت سایت، حجم عکس ها می‌باشد. بعد با کاهش حجم آن‌ها سرعت سایت خود را افزایش دهید. به این منظور وب‌سایت Optimizilla  را پیشنهاد می‌کنم که بدون افت کیفیت عکس ها شمارا تفریق حجم می‌دهد.

 

نکته بعدی در ارتباط با بهینه‌سازی تصاویر، مربوط به گزینش اسم پسندیده است. تگ افزار (Alt) عکس ها مهم‌ترین تگ می‌باشد. تا به حال موتورهای جستجو و ربات‌ها به این قدرت نرسیده‌اند که از روی تصویر متوجه مفهوم و جستار آن شوند. ازاین‌رو تگ Alt است که به موتورهای جستجو کمک کنید لغایت جستار و مفهوم تصویر را بفهمد.

 

و نکته واپسین،انجام اینکه مرز در مطالب خود از تصاویر کاربرد کنید. تجربه پرتو داده است که پست‌هایی که کمینه یک تصویر دارند، نسبت به پست‌هایی که اصلاً تصویر ندارند، رتبه و جایگاه بهتری دارند.

 

11-واکنش گرا یا ریسپانسیو

ریسپانسیو یا همان واکنش گرا بودن یعنی زمانی که صفحه را حقیر یا بزرگ می‌کنیم، مثل زمانی که یک صفحه در کامپیوتر یا در موبایل و تبلت مفتوح شود؛ ساختار ظاهری آن به هم نریزد و مرتب باشد. در سنه 2015 بود که گوگل طبق اعلام رسمی ذکر کرد سایت‌هایی که ریسپانسیو نیستد کاهش رتبه میابد و این‌گونه هم شد. به ‌مرور زمان سایت‌هایی که ریسپانسیو نبودن جایگاه خویش را از دست دادند و به رتبه‌های پایین‌تری رسیدند.

 

ریسپانسیو و سئو

واکنش گرا یا ریسپانسیو

سئو خارجی (Off-page SEO) چیست؟

سئوی خارجی یا همان Off-page SEO مجموعه‌ای از امکانات است که در بیرون سایت اتمام می‌دهیم تا جایگاه و رتبه خود را در نتایج گوگل بهتر کنیم. منظور از خارج سایت یعنی سایت‌های سایر و شبکه‌های اجتماعی است. زمانی که لینک یگانه از صفحات سایت شما در دیگر سایت ها پیمان بگیرد. از عقیده گوگل صفحه شما ارزشمند محسوب می شود. البته در پیوستگی اغلب توضیح می دهیم. در کل، سئوی خارجی را می‌توان مکمل سئو درونی سایت دانست.

 

در پیوستگی این مقاله بعضی از تکنیک‌ها و نکات سئو بیگانه را رسیدگی می‌کنیم. لطفاً تمامی نکات را با دقت مطالعه کنید و در چهره داشتن سؤال و یا تجربه کافی در این موارد، آن‌ها را با ما در وسط بگذارید.

 

1– از لینک سازی خارجی بهره‌گیری کنید

دریافت لینک از سایر سایت‌ها به سایت خودمان را لینک بیلدینگ یا لینک سازی خارجی می‌گوید. گوگل و دیگر موتورهای جستجوگر با استفاده از لینک‌ها، سایت‌ها را تعقیب می‌کنند. درواقع تک‌تک لینک‌های موجود در صفحات سایت را پیگیری می‌کند.

 

در بالاتر در ارتباط با تکنیک‌های سئو کلاه‌سیاه و سئو کلاه‌سفید توضیح کامل دادیم. برای لینک سازی بیگانه نیز می‌توانید از دو شیوه کلاه‌سیاه و یا کلاه‌سفید بهره‌گیری کنید. طبق گفته‌ها بهترین طریق استفاده از سئو کلاه‌سفید می‌باشد. روش‌هایی مثل خرید لینک‌های اسپم (خرید لینک از سایت‌های بی‌کیفیت) جزء تکنیک‌های سئو کلاه‌سیاه است. فرآوری محتوای جامع و باکیفیت که باعث می‌شود دیگر سایت‌ها از مقالات شما کاربرد کنند و لینک سایت شمارا به‌عنوان منبع پیمان دهند؛ از آنگونه تکنیک‌های سئو کلاه‌سفید برای لینک سازی و دریافت لینک بیلدینگ می‌باشد.

 

بااینکه بارها می گوییم از روش‌های سئو کلاه‌سیاه استفاده نکنید، اما بازهم بعضی از افراد این موضوع را جدی نمی‌گیرند. حال اگر شما نیز از آن تقسیم کسان هستید و از لینک‌های اسپم کاربرد کرده‌اید، راه مراجعت نیز وجود دارد. باید همگی لینک‌های اسپم را پاک‌کنید و با روش‌های قانونی و صحیح ( سئو کلاه‌سفید) اقدام به لینک سازی بیگانه نمایید.

 

2- شبکه‌های اجتماعی کلید موفقیت شماست

شاید بپرسید به کارگیری شبکه‌های اجتماعی چه تأثیری روی سئو بیگانه سایت دارد؟ احد از مزیت‌های شبکه‌های اجتماعی این است که شما با عضویت در آن‌ها و ساخت صفحه برای سایت خود، می‌توانید لینک سایت و مطالب خویش را در آن‌ها به اشتراک بگذارید. برتری سایر شبکه‌ها این است که با فعالیت در آن‌ها شما در حال برند سازی هستید. درواقع با پیمان دادن لینک احد از مطالبتان در شبکه‌های اجتماعی همانند اینستاگرام، توجه مخاطبان را جلب می‌کنید و آن‌ها را برای لایک، کامنت و به اشتراک‌گذاری مطالبتان دلگرمی می‌کنید. با این پیشه دقیقاً دارید برند سازی می‌کنید.

 

شبکه های اجتماعی و سئو

شبکه های اجتماعی

3- اعتماد گوگل را به دست آورید

تا به اینجای مقاله نکاتی را برای شما گفتیم. تمامی این نکات در جلب اعتماد گوگل به‌نوعی تأثیرگذار است. درواقع جلب اعتماد گوگل نه کار سختی است و نه شغل آسان! بعد چیست؟ گوگل به سه باره پایین توجه ویژه‌ای دارد:

 

Authority یا اعتماد وب‌سایت

بارها در جامعه و کسان اطرافتان شنیده‌اید که می گویند آقای یا بانو ایکس، آدم معتبری است؛ برای این اعتماد معیارهای مشخصی مشابه خوش‌قولی، وقت‌شناسی، خوش‌حسابی، خوش‌اخلاقی و… را داریم. در باره وب‌سایت‌ها نیز این موضوع دقیقاً یکسان است. وب‌سایتی که با فعالیت خود، فرآوری محتوا عالی و به‌روز، نیازهای کاربران را برآورده می‌کند؛ یگانه از وب‌سایت های معتبر شناخته می‌شود. اما گوگل از کجا این معتبر بودن را می‌فهمد؟ با اخذ لینک‌های گوناگون و فعالیت در شبکه‌های اجتماعی و وانگهی افزایش سرچ اسم برند شما در گوگل است که به اعتبار شما پی می‌برد و امتیاز ویژه‌ای برای شما در عقیده می‌گیرد.

تاریخچه وب‌سایت

سایت‌هایی که زمان اکثریت از آغاز به کارشان می‌گذرد، نسبت به سایت‌هایی که بازپسین تأسیس‌شده‌اند، تاریخچه بیشتری دارند. ازاین‌رو گوگل به آن‌ها اعتماد اکثریت دارد. این سوژه را می‌توان به کارکنان یک شرکت بزرگ تشبیه کرد. افرادی که سال‌ها در آن شرکت کارکرده‌اند، برای مدیر شرکت قابل‌اعتماد هستند. ولی افرادی که اخیر در کمپانی استخدام‌شده‌اند، زمان می‌برد لغایت اعتماد مدیر را کسب کنند. این درواقع مثل وب‌سایت‌ها می‌باشد. اگر وب‌سایت شما پسین تأسیس است، با رعایت نکات گفته‌شده در این مقاله، منتظر کسب اعتماد گوگل باشید.

 

گواهینامه SSL تعبيه کنید

تهیه گواهینامه SSL (Socket Secure Layer) را فراموش نکنید. در واقع با تهیه این تصدیق (رانندگی) از کمپانی ارائه‌دهنده‌ هاست، می‌توانید در صفحات مهم سایتتان به‌جای پروتکل http از پروتکل https ( پروتکل امن انتقال ابرمتن) کاربرد کنید. با نصب این SSL شما یک قفل سبز رنگ در کنار آدرس سایتتان ظاهر میشود.

 

مزایای قفل سبز جادویی

به انگیزه اینکه اکثر سایت ها این نماد را ندارند بعد خود به خود کاربران حس می کنند شما نسبت به رقبا بهتر هستید بعد باعث جلب توجه اغلب کاربران می شود.

آمادگی برای اخذ نمادهای اعتماد ملی 2 ستاره (اینماد) برای درگاه های پرداختی

افزایش اعتماد کاربران برای پرداخت در سایت شما

جلوگیری از سرقت شدن اطلاعات کاربران در مقایسه با سایر سایت ها

بعضی گواهینامه های SSL در ساحل قفل کادر سبز رنگ کشیده شده وجود دارد  که اسم برند در آن تألیف شده است که اعتبار خاصی برای سایت می آورد (البته برای شرکت های حقوقی)

رفتار کاربران و تأثیر آن روی سئو

گوگل برای برخی اطلاعات کاربران از قبیل این‌که کاربر از چه مرورگری بهره‌گیری کرده ، چه کلمه کلیدی را جستجو کرده، چند صفحه از سایت شمارا بازدید کرده، چقدر موعد را در سایت شما سپری کرده اند؛ ابزاری به نام گوگل آنالیتیکس، به شما شناسایی می‌کند. از این اطلاعات می‌توان نتیجه گرفت که گوگل به کارها و رفتارهای کاربران پروا ویژه‌ای دارد.

 

مرغ مگس‌خوار گوگل

گوگل در سنه 2013 الگوریتم جدیدی بانام مرغ مگس‌خوار به موتور جستجوگر خود اضافه کرد. این الگوریتم علاوه بر آنالیز ریزبین درونمایه سایت، رفتار کاربران را نیز زیر عقیده می‌گیرد. بااین‌وجود زمانی که یک کاربرد پس از ورود به صفحه‌ای از یک سایت، از آن سریع بیرون می‌شود، این مفهوم و پیغام را برای گوگل داد که این صفحه حائز محتوای باارزش نبوده و یا برای آنچه کاربر به دنبالش بوده است، مفید واقع نشده. فلذا در موعد طراحی سایت و فرآوری محتوا، کاربر را فراموش نکنید. اولین قدم نما سایت و بعدازآن درونمایه می‌باشد. این جمله که می‌گوید عقل انسان در چشم اوست، اینجا معنی‌دار می‌شود.

 

ابزارهای آنالیز و رسیدگی سایت

همان‌طور که محتوا باارزش تولید می‌کنید، باید با به کارگیری ابزاری، نتیجه سئو خود را مشاهده و آنالیز کنید. در این قسمت فهرستی از بهترین ابزارهای آنالیز و بررسی موجود را آورده‌ایم.

 

رفتار کاربران را با گوگل آنالیتیکس ذیل نظر بگیرید

با استفاده از آلت پرکاربرد گوگل آنالیتیکس (google-analytics) می‌توانید اطلاعاتی در ارتباط با کاربران، مدت‌زمان سپری کرده در سایت شما، آمار بازدید صفحات، نرخ تبدیل کاربران به مشتری و بسیاری از اطلاعات پرکاربرد سایر را به دست آورید. پس از گوگل وب کنسول، بهترین آلت برای تحلیل رفتار کاربران محسوب می شود.

 

Google PageSpeed Insights

همانطور که بالاتر درباره اهمیت سرعت بارگذاری صفحات سایت صحبت کردیم؛ متوجه شدید که این فرمایش زیاد مهم است. ابزارهای مختلفی برای بررسی سرعت سایت هستی دارد که آلت Google PageSpeed Insights یگانه از معروف‌ترین آن‌ها است. این افزار علاوه بر بررسی سرعت، نقاط ضعف شما و راه‌کارهای شفا آن‌ها را نیز ذکر می‌کند.

 

Woorank

برای به کارگیری این ابزار، کافی است وارد سایت Woorank شوید و در فیلد مربوطه آدرس سایت خود را وارد کنید. با اینکار، این آلت سایت شمارا به‌صورت کامل بررسی و آنالیز می‌کند. سپس  فهرست کاملی از تجزیه‌وتحلیل سایت به شما نمایش می‌دهد. این اطلاعات در سه رنگ سبز به معنی چگونگی عالی، رنگ نارنجی وضعیت آگاهانیدن  و برای درمان باید کارها گفته‌شده را سپریدن دهید، و چگونگی قرمز به‌منظور خطر می‌باشد و باید همگی کارهای مربوطه را سپریدن دهید.

 

بررسی سلامت سایت با گوگل وبمستر تولز

کنسول جستجوی گوگل یا همان گوگل وبمستر تولز، یکتا از مهم‌ترین ابزارها است که هر وبمستر باید متعلق به استفاده کند. اطلاعاتی از قبیل لینک‌های درونی و بیگانه سایت، آنالیز جستجوها، جریمه‌های گوگل، اطلاعات فایل roobot.txt، معرفی و رسیدگی سایت مپ ها و… از قابلیت‌های این آلت می‌باشد.

 

SpyFu

رصد کردن و پایین نظر داشتن رقیبتان در رقابت‌های شدید می‌تواند به شما کمک زیادی بکند. با واردشده به صفحه SpyFu، لینک سایت رقیب را وارد کرده و کلیه اطلاعات موردنیاز را دریافت کنید. واژه ها کلیدی طبیعی، تبلیغات گوگل اَدوردز، استراتژی لینک سازی و… برخی از اطلاعاتی است که این دست موزه برای شما نمایش می‌دهد.

 

ابزارهای چک کردن رنک الکسا و اعتبار سایت

2 افزونه مفید برای چک کردن رَنک الکسا و اعتبار سایت هستی دارد.

 

افزونه MozBar

این افزونه را روی مرورگر کروم یا فایرفاکس خویش نصب کنید. با این پیشه پس از وارد شدن به هر سایتی، اطلاعاتی درباره اعتبار دامنه و اعتبار صفحات سایت، لینک‌های داخلی و خارجی و… را گرفتن می‌کنید.

 

افزونه Alexa

الکسا با استفاده از Alexa Toolbar که روی مرورگرهای نصب می‌شود، شدامد سایت و دیگر داده‌ها را رسیدگی می‌کند. بسیاری از ملت برای قیمت‌گذاری روی گذاشتن تبلیغ به رتبه الکسا توجه ویژه‌ای می‌کنند. این باره است که اهمیت آن را افزایش دیتا است. علاوه بر این اکثر کاربران خوب یا بد بودن یک سایت را از روی رتبه الکسا آن‌ها نگاه می‌کنند.

 

الگوریتم‌های گوگل و تأثیر آن روی سئو

برای موفقیت در کارهایتان، باید تازه ها گوگل را پیگیری کنید وآخرین الگوریتم‌های آن را بدانید. در این سرنوشت از مقاله واپسین الگوریتم‌های گوگل لغایت سال 2018 را برای شما معرفی می‌کنیم

 

الگوریتم تپه (Hilltop) گوگل

الگوریتم هیلتاپ یا همان تپه گوگل در سال 2003 شناسایی شد. این الگوریتم با شناسایی و ذیل عقیده داشتن سایت‌های مرجع، فرصت نکوداشتن را در اختیار سایت‌های حقیر پیمان می‌دهد الی جایگاه خوبی را در نتایج گوگل کسب کنند. دایرکتوری‌هایی مانند یاهو و ویکی‌پدیا از این دسته وب‌سایت‌های مرجع می‌باشند.

 

الگوریتم پاندا (Panda) گوگل

گوگل در سال 2011 الگوریتم جدید را با عنوان پاندا شناسایی کرد. این الگوریتم محتوای نامناسب و کپی شده از سایت‌های دیگر را شناسایی می‌کند و مایه جریمه شدن سایت‌ها می‌شود. درصورتی‌که شما با این الگوریتم جریمه‌شده‌اید، با به‌روزرسانی صفحات لاغر و کپی شده سایتتان، بخت بازگشت دارید.

 

الگوریتم پنگوئن (Penguin) گوگل

بعد از انتشار الگوریتم پاندا، صحیح در سنه بعدی یعنی سال 2012 گوگل الگوریتم جدیدی بانام پنگوئن شناسایی و منتشر کرد. این الگوریتم وظیفه شناسایی لینک‌های اسپم را برعهده‌ دارد. با روی شغل آمدن این الگوریتم بسیاری از سایت‌ها که از لینک‌های بی‌کیفیت و اسپم بهره‌گیری کرده بودند از نتایج گوگل حذف شدند. بااین‌وجود پیشنهاد می‌کنیم دائم با سایت‌های معتبر و مرتبط با سوژه سایت خودتان، لینک سازی کنید. ولی اگر مورد جریمه این الگوریتم قرارگرفته‌اید، با منزه کردن تمامی لینک‌های اسپم خود یک‌راه بازگشت دارید.

 

الگوریتم مرغ مگس‌خوار (Hummingbird) گوگل

در سال بعدی یعنی سال 2013 گوگل الگوریتم جدید تحت عنوان مرغ مگس‌خوار را به موتور جستجوگر خویش اضافه کرد. با انتشار این الگوریتم، دگرگونی ها بزرگی روی نتایج گوگل به وجود آمد. درواقع الگوریتم مرغ مگس‌خوار گوگل بر روی نتایج جستجو شده کاربران تمرکز دارد و مرتبط‌ترین و دقیق‌ترین نتایج را به کاربران نمایش می‌دهد. ازاین‌رو به‌جای تمرکز کردن روی یک کلمه کلیدی خاص، باید واژه‌های هم‌معنی را نیز در عقیده بگیریم.

 

با منتشر شدن الگوریتم مرغ مگس‌خوار، وب‌سایت‌های زیادی که از کلمه‌های کلیدی خاصی بیش‌ازحد کاربرد کرده بودند، مورد جریمه قرار گرفتند. درواقع با انتشار این الگوریتم تحولی بزرگ در محتوای سایت‌ها به وجود آمد. الگوریتم مرغ مگس‌خوار به‌صورت سر راست روی سایت شما تأثیری ندارد، تنها کافی است به نتایج و عبارت‌های جستجو شده توسط کاربران اندیشه کنید.

 

الگوریتم کبوتر (Pigeon) گوگل

الگوریتم جدید گوگل بانام کبوتر در سال 2014 شناسایی و منتشر شد. این الگوریتم روی نتایج پیوسته با محیط‌ (Location) تمرکز دارد. انتشار این الگوریتم مایه شد که کسب‌وکارهای محلی رونق یابد و بتوانند جز نتایج اولیه جستجو کاربران تقریبا  به خودشان باشند. برای فهم بهتر وظیفه الگوریتم کبوتر بهتر است مثالی بیان کنیم. همین‌الان در گوگل یک مکان را جستجو کنید، به‌عنوان‌مثال دندانپزشکی، با این شغل گوگل نزدیک‌ترین مراکز دندانپزشکی به شمارا نمایش می‌دهد.

 

الگوریتم رنک برین (RankBrain) گوگل

الگوریتم بعدی گوگل با عنوان رنک برین در سال 2016 شناسایی شد. این الگوریتم تقریباً مثل الگوریتم مرغ مگس‌خوار عمل می‌کند. تمرکز اصلی الگوریتم رنک برین بر روی پرش سایت، نرخ بازگشت صفحات، مدت‌زمان حضور کاربران در صفحات و… می‌باشد.

 

الگوریتم فرد (Fred) گوگل

نام الگوریتم بعدی گوگل که در سنه 2017 معرفی شد، فِرِد است. این الگوریتم وظیفه بررسی تبلیغات و لینک‌های بیگانه را بر عهده دارد. درواقع صفحاتی که محتوای بی‌کیفیت دارند و از لینک‌های بیگانه زیادی بهره‌گیری کرده‌اند، مورد جریمه این الگوریتم پیمان می گیرند.

 

انتشار این الگوریتم باعث افزایش نگرانی وب‌سایت‌های تبلیغاتی شد. اما باید گفت که شرط و نخستینگی اصلی این الگوریتم درونمایه می‌باشد. درواقع اگر محتوای صفحه استاندارد و باکیفیت باشد، جای هیچ نگرانی نیست.

 

الگوریتم پارافریسینگ (Paraphrasing) گوگل

مفاهیم اولیه سئو آخرین و جدیدترین الگوریتم گوگل، پارافریسینگ (Paraphrasing) می‌باشد که در سال 2018 منتشر شد. بااینکه زمانی زیادی از انتشار این الگوریتم نمی‌گذرد، ولی تأثیرات آن همین‌الان هم قابل‌مشاهده است. درواقع این الگوریتم محتوای سایت‌های را خلاصه کرده و به‌عنوان پاسخ در سؤال و پرسش‌های کاربران به نمایش می‌گذارد

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 328
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 5
  • آی پی دیروز : 4
  • بازدید امروز : 18
  • باردید دیروز : 5
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 75
  • بازدید ماه : 466
  • بازدید سال : 4,807
  • بازدید کلی : 17,053